Digitale magazines - Byline
1099
page-template,page-template-full-width,page-template-full-width-php,page,page-id-1099,qode-core-1.0,suprema-ver-1.7.2,,qodef-smooth-page-transitions,qodef-blog-installed,qodef-header-standard,qodef-sticky-header-on-scroll-down-up,qodef-default-mobile-header,qodef-sticky-up-mobile-header,qodef-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.4,vc_responsive,"> <!-- Google Tag Manager (noscript) --><br style="display:none;

Digitale magazines

Een digitaal magazine combineert scherpe redactionele keuzes met onderscheidende vormgeving en interactiviteit.

Digitale magazines

Een digitaal magazine combineert scherpe redactionele keuzes met onderscheidende vormgeving en interactiviteit.

Onderscheid op het web

Een digitaal magazine is onderscheidend ten opzichte van dertien-in-een-dozijn websites. De premium-beleving voor lezers biedt ook een waardevolle omgeving voor adverteerders.

Toegevoegde waarde voor lezers

  • Focus op redactionele content, geen afleiding door rommel. Kwaliteit die vertrouwen wekt. Relevantie.
  • Gevoel van eenheid en samenhang. Een rustpunt, een eiland in een oceaan van content.
  • Startpunt voor verdere zoektochten op het web naar aanleiding van aanbevelingen van de redactie.
  • Visueel aantrekkelijk dankzij layout, fotografie, typografie en video. Zeker ook op tablets.

Toegevoegde waarde voor adverteerders

  • De premium omgeving en de kwaliteitsbeleving door lezers zijn bij uitstek geschikt voor branding campagnes.
  • Adverteerders hechten steeds meer belang aan storytelling.
  • Een digitaal magazine biedt daarvoor een geschikte omgeving.
  • De attentiewaarde van een digitaal magazine ligt hoog omdat de content echt centraal staat.

Toegevoegde waarde voor uitgevers

  • Premium proposities. In plaats van immer goedkoper wordende banners te verkopen kan een uitgever meedenken met de adverteerder hoe hij zijn verhaal het beste kan vertellen, bijvoorbeeld met branded content.
  • Een magazine hoeft niet dagelijks geactualiseerd te worden zoals een blog. Dat legt minder druk op de interne processen dan een realtime website.
  • Net als websites kunnen digitale magazines aan de man gebracht worden via sociale media, SEO en e-mailmarketing.
  • Mogelijkheid om speciale edities uit te brengen. Bijvoorbeeld t.b.v. adverteerders, maar ook speciale (betaalde) collecties van (curated) content.

Veel voorkomende vragen zijn:

  • Hoe vertaal ik een print magazine naar een digitale editie?
  • Welk Content Management Systeem heb ik nodig?
  • Hoe pas ik mijn workflow aan?
  • Hoe laat ik mijn lezer door het magazine navigeren?


We delen graag onze ervaringen met u.

Bekijk hieronder enkele digitale magazines waarvan Byline de redactie voerde.

Interesse gewekt?

Neem contact op met
Anton van Elburg
085 – 401 04 49
anton@byline.nl