Wij helpen met content- en publishing-strategieën. We doorlopen daarbij de volgende stappen:
We inventariseren de relevante doelstellingen en plannen om een beeld te krijgen van de organisatie. Met speciaal oog voor de gewenste doelgroepen en persona’s.
Analyse van de aanwezige content, de distributie, het team en de systemen om content te managen. En van de resultaten qua bereik en effect.
We formuleren een aansprekende en heldere contentstrategie. Hoe gaat content op de lange termijn meehelpen om aan de wensen en verwachtingen van de gebruikers te voldoen én om de bedrijfstargets te halen?
Tactisch plan met definiëring van de contentproducten, budget, teamsamenstelling, distributiemogelijkheden, KPI’s en workflow. Waar nodig onderbouwen we de strategie met data uit deskresarch, kwantitatief of kwalitatief marktonderzoek.
Strategie werkt alleen als de betrokken medewerkers de boodschap goed begrijpen en erachter gaan staan. We presenteren de strategie daarom naar keuze:
– in een beknopt document
– op sheets
– in een infographic
– en/of op video