White papers - Byline
424
page-template,page-template-full-width,page-template-full-width-php,page,page-id-424,qode-core-1.0,suprema-ver-1.7.2,,qodef-smooth-page-transitions,qodef-blog-installed,qodef-header-standard,qodef-sticky-header-on-scroll-down-up,qodef-default-mobile-header,qodef-sticky-up-mobile-header,qodef-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.4,vc_responsive,"> <!-- Google Tag Manager (noscript) --><br style="display:none;

White papers

Kennis samenballen in een beknopt document.

White papers

Kennis samenballen in een beknopt document.

Krachtige kennis-
documenten

White papers zijn beknopte documenten (in PDF of gedrukt) over een thema of een product.

De invalshoek en de scope kunnen variëren. Van een algemene introductie over een onderwerp (Wat zijn de basisprincipes van de energiemarkt?) tot een uitleg over de werking van een specifieke techniek (Hoe werkt de aandrijving van model X, type Y van bedrijf Z?).

Meestal stellen organisaties een white paper gratis ter beschikking in ruil voor enkele persoonlijke gegevens.

Functies van een white paper

  • Informatie delen. Snel en handzaam informatie beschikbaar stellen.
  • Thoughtleadership. Bedoeld om een visie op trends in de markt uit te dragen.
  • Interesse opwekken. Ingezet om gedurende het marketingproces prospects uit te nodigen hun gegevens achter te laten.
  • Ondersteuning in verkoop-proces. Gebruikt om additionele informatie te verstrekken in de loop van het salesproces. Vaak meer technisch van aard.


Uiteraard is het doel van elke white paper om de lezer tot actie te bewegen, bijvoorbeeld door het aanvragen van meer informatie.

Stappenplan

Byline kan de redactie en productie van een white paper voor u verzorgen.

Stap 1. Intake

In het eerste (telefonische) gesprek stellen we het volgende vast:

  • het doel
  • de doelgroep
  • het onderwerp
  • de fase van het proces waarin de whitepaper gebruikt wordt
  • de vorm: een basis- of een uitgebreide versie
  • de globale structuur

Stap 2. Interview(s) & deskresearch

De primaire bronnen voor een white paper zijn interviews met de visionairs en/of specialisten in uw organisatie. Deze interviews duren ongeveer een uur en worden zoveel mogelijk telefonisch afgenomen. Dit materiaal wordt zo nodig aangevuld met deskresearch.

Stap 3. Tekst

De interviews en de deskresearch zijn de basis voor de tekst. Deze tekst voldoet aan de volgende eisen:

  • heldere probleemstelling en structuur
  • vlotte zinnen in correct Nederlands, met niet te veel jargon
  • genoeg afwisseling tussen voorbeelden en theorie
  • relevante illustraties, grafieken en tabellen
  • gedoseerde verwijzingen naar relevante sites en andere bronnen
  • uitnodigende afronding

Stap 4. Controle

De tekst wordt ter becommentariëring voorgelegd aan de betrokkenen. Na verwerking van alle commentaar volgt nog één definitieve goedkeuringsronde.

Krachtige kennisdocumenten

White papers zijn beknopte documenten (in PDF of gedrukt) over een thema of een product.

De invalshoek en de scope kunnen variëren. Van een algemene introductie over een onderwerp (Wat zijn de basisprincipes van de energiemarkt?) tot een uitleg over de werking van een specifieke techniek (Hoe werkt de aandrijving van model X, type Y van bedrijf Z?).

Meestal stellen organisaties een white paper gratis ter beschikking in ruil voor enkele persoonlijke gegevens.

Functies van een white paper

  • Informatie delen. Snel en handzaam informatie beschikbaar stellen.
  • Thoughtleadership. Bedoeld om een visie op trends in de markt uit te dragen.
  • Interesse opwekken. Ingezet om gedurende het marketingproces prospects uit te nodigen hun gegevens achter te laten.
  • Ondersteuning in verkoop-proces. Gebruikt om additionele informatie te verstrekken in de loop van het salesproces. Vaak meer technisch van aard.


Uiteraard is het doel van elke white paper om de lezer tot actie te bewegen, bijvoorbeeld door het aanvragen van meer informatie.

Stappenplan

Byline kan de redactie en productie van een white paper voor u verzorgen.

Stap 1. Intake

In het eerste (telefonische) gesprek stellen we het volgende vast:

  • het doel
  • de doelgroep
  • het onderwerp
  • de fase van het proces waarin de whitepaper gebruikt wordt
  • de vorm: een basis- of een uitgebreide versie
  • de globale structuur

Stap 2. Interview(s) & deskresearch

De primaire bronnen voor een white paper zijn interviews met de visionairs en/of specialisten in uw organisatie. Deze interviews duren ongeveer een uur en worden zoveel mogelijk telefonisch afgenomen. Dit materiaal wordt zo nodig aangevuld met deskresearch.

Stap 3. Tekst

De interviews en de deskresearch zijn de basis voor de tekst. Deze tekst voldoet aan de volgende eisen:

  • heldere probleemstelling en structuur
  • vlotte zinnen in correct Nederlands, met niet te veel jargon
  • genoeg afwisseling tussen voorbeelden en theorie
  • relevante illustraties, grafieken en tabellen
  • gedoseerde verwijzingen naar relevante sites en andere bronnen
  • uitnodigende afronding

Stap 4. Controle

De tekst wordt ter becommentariëring voorgelegd aan de betrokkenen. Na verwerking van alle commentaar volgt nog één definitieve goedkeuringsronde.

Powerhouse
White paper over de factoren die de energieprijzen bepalen.

Lees meer

Relay42
White paper met een introductie op het tag management-systeem van Relay42.

Lees meer

Energie Opleidingen
White paper als teaser voor een cursus ‘Binnenklimaat optimaliseren’.

Lees meer

Powerhouse
White paper over de factoren die de energieprijzen bepalen.

Lees meer

Relay42
White paper met een introductie op het tag management-systeem van Relay42.

Lees meer

Energie Opleidingen
White paper als teaser voor een cursus ‘Binnenklimaat optimaliseren’.

Lees meer

Interesse gewekt?

Neem contact op met
Anton van Elburg
085 – 401 04 49
anton@byline.nl