Meer waarde of meer korting? | Byline
1126
post-template-default,single,single-post,postid-1126,single-format-gallery,qode-core-1.2.1,suprema-ver-2.2,,qodef-smooth-page-transitions,qodef-grid-1300,qodef-blog-installed,qodef-header-standard,qodef-sticky-header-on-scroll-down-up,qodef-default-mobile-header,qodef-sticky-up-mobile-header,qodef-dropdown-default,mob-menu-slideout,wpb-js-composer js-comp-ver-7.5,vc_responsive

Meer waarde of meer korting?

Meer waarde of meer korting?

Inkomsten van lezers worden steeds belangrijker voor mediabedrijven, zeker op internet. Advertentie-inkomsten worden immers grotendeels opgeslokt door Google en Facebook. Wat resteert zijn dalende tarieven en miljoenen concurrenten die ook een stukje van de taart willen.

Adjunct-hoofdredacteur Tom Standage van het respectabele blad The Economist denkt zelfs dat het advertentie-model op sterven na dood is: ‘The Economist has taken the view that advertising is nice, and we’ll certainly take money where we can get it, but we’re pretty much expecting it to go away.’

The Economist verwacht daarentegen dat de inkomsten uit abonnementen blijven groeien. Of dat uit print- of digitale abonnementen komt is onbelangrijk: ‘As we sometimes say, print is just another device.’

Lees verder in het digitale magazine van RethinkingMedia over de ‘subscription economy’..