White papers zijn beknopte documenten (in PDF of gedrukt) over een thema of een product.
De invalshoek en de scope kunnen variëren. Van een algemene introductie over een onderwerp (Wat zijn de basisprincipes van de energiemarkt?) tot een uitleg over de werking van een specifieke techniek (Hoe werkt de aandrijving van model X, type Y van bedrijf Z?).
Meestal stellen organisaties een white paper gratis ter beschikking in ruil voor enkele persoonlijke gegevens.
– Informatie delen. Snel en handzaam informatie beschikbaar stellen.
– Thoughtleadership. Bedoeld om een visie op trends in de markt uit te dragen.
– Interesse opwekken. Ingezet om gedurende het marketingproces prospects uit te nodigen hun gegevens achter te laten.
– Ondersteuning in verkoop-proces. Gebruikt om additionele informatie te verstrekken in de loop van het salesproces. Vaak meer technisch van aard.
Uiteraard is het doel van elke white paper om de lezer tot actie te bewegen, bijvoorbeeld door het aanvragen van meer informatie.
Byline kan de redactie en productie van een white paper voor u verzorgen.
In het eerste (telefonische) gesprek stellen we het volgende vast:
De primaire bronnen voor een white paper zijn interviews met de visionairs en/of specialisten in uw organisatie. Deze interviews duren ongeveer een uur en worden zoveel mogelijk telefonisch afgenomen. Dit materiaal wordt zo nodig aangevuld met deskresearch.
De interviews en de deskresearch zijn de basis voor de tekst. Deze tekst voldoet aan de volgende eisen:
De tekst wordt ter becommentariëring voorgelegd aan de betrokkenen. Na verwerking van alle commentaar volgt nog één definitieve goedkeuringsronde.
White papers zijn beknopte documenten (in PDF of gedrukt) over een thema of een product.
De invalshoek en de scope kunnen variëren. Van een algemene introductie over een onderwerp (Wat zijn de basisprincipes van de energiemarkt?) tot een uitleg over de werking van een specifieke techniek (Hoe werkt de aandrijving van model X, type Y van bedrijf Z?).
Meestal stellen organisaties een white paper gratis ter beschikking in ruil voor enkele persoonlijke gegevens.
– Informatie delen. Snel en handzaam informatie beschikbaar stellen.
– Thoughtleadership. Bedoeld om een visie op trends in de markt uit te dragen.
– Interesse opwekken. Ingezet om gedurende het marketingproces prospects uit te nodigen hun gegevens achter te laten.
– Ondersteuning in verkoop-proces. Gebruikt om additionele informatie te verstrekken in de loop van het salesproces. Vaak meer technisch van aard.
Uiteraard is het doel van elke white paper om de lezer tot actie te bewegen, bijvoorbeeld door het aanvragen van meer informatie.
Byline kan de redactie en productie van een white paper voor u verzorgen.
In het eerste (telefonische) gesprek stellen we het volgende vast:
De primaire bronnen voor een white paper zijn interviews met de visionairs en/of specialisten in uw organisatie. Deze interviews duren ongeveer een uur en worden zoveel mogelijk telefonisch afgenomen. Dit materiaal wordt zo nodig aangevuld met deskresearch.
De interviews en de deskresearch zijn de basis voor de tekst. Deze tekst voldoet aan de volgende eisen:
De tekst wordt ter becommentariëring voorgelegd aan de betrokkenen. Na verwerking van alle commentaar volgt nog één definitieve goedkeuringsronde.